Spørgsmål og svar vedrørende storskrald.

Generelt om storskrald

Betaler jeg for ordningen, selvom jeg ikke bruger den?
Ja, det er en service, som vi tilbyder til alle husejere, og som alle derforkan benytte. 


Hvad sker der med storskraldet efter, at I henter det?
Vi sender så meget, vi kan til direkte genbrug, og resten sorterer vi, så det bliver genbrugt på den bedst mulige måde.

Er der nogen grænse for, hvor meget storskrald jeg kan få hentet ved hver bestilling?
Du må højest stille tre kubikmeter storskrald ud pr. bestilling, og det må højst være tre meter langt. Ellers kan vi ikke have det med i bilen.


Hvordan bestiller jeg afhentning, hvis jeg er fritaget for elektronisk post?

Når du nu har fundet dette på vores hjemmeside, kan du næsten lige så godt gå ind i ”Bestil afhentning af storskrald” under Selvbetjening i højre side af denne side. 
Alternativt kan du ringe til os på tlf. 79797100. Afhentning sker efter 6-10 arbejdsdage.


Kan jeg købe en afhentning mere end de 6 gange årligt?

Nej, ikke på nuværende tidspunkt.


Min adresse kommer ikke frem, når jeg skriver den i bestillingsblanketten. Hvad gør jeg?

Det er fordi din adresse ligger på et andet ejendomsnummer. Det er kommunesnak for, at du bor i en form for bofællesskab eller etageejendom (fx ejerlejlighed, lejlighed, andelsbolig, rækkehus). Du og dine naboer skal kontakte jeres udlejer, bestyrelsesformand, boligejer eller miljørepræsentant og få en fælles løsning. Læs mere her: Udlejningsvirksomheder og fælles indsamling


Hvad betyder det, hvis jeg har bestilt, men ikke har modtaget en bekræftelse på min bestilling inde 30 minutter?
Der er gået noget galt i bestillingen, og vi har ikke modtaget den.


Hvorfor har jeg ikke fået en bekræftelsesdato for afhentning?

Det er, fordi vi ikke har planlagt, hvornår vi henter dit storskrald endnu.

Må jeg benytte plastposer, som jeg har købt i Rema1000, eller skal jeg købe dem i Netto?
Det kommer an på, hvad det er for nogle poser, du køber. Hvis der er tale om solide affaldssække, der er hele, forsvarligt lukkede og kan bære indholdet, så er det fint.


Hvad gør jeg, hvis det regner, og jeg har stillet mit affald ud?

Så er der ikke meget at gøre ved det. Vi vil helst have tørt affald, når det går til genbrug, men uheldet kan jo være ude.


Må jeg lægge en presenning over storskraldet, så vejret ikke ødelægger det?

Det ville da være dejligt, hvis du gjorde det. Vi skal nok folde den sammen og lægge den ind til husmuren eller ind i carporten, når vi kommer.


Hvad gør jeg hvis jeg har trapper lige ud til skel, og jeg ikke må stille det på fortovet?

Udgangspunktet er altid, at genbrug og storskrald skal stilles ud til skel. Bor man til leje, skal man følge udlejerens anvisninger på området. I enkelte tilfælde kan det være nødvendigt at stille storskraldet ud på fortovet. I sådanne tilfælde er det vigtigt, at man tager hensyn, og stiller storskraldet ud om morgenen før kl. 07:00 på afhentningsdagen, så det ikke bliver ødelagt af vejret m.m. i nattens løb. Det skal også stilles ind til siden, så dine naboer og medborgere kan komme forbi.


Skal jeg veje mit affald (maks vægt 15 kg)?

Det behøver du ikke, men hvis vores chauffører opdager, at sække eller genstande er for tunge, skal de lade det stå.

Kan jeg være sikker på, at I kommer på den pågældende dato?
Når du har fået en mail & SMS med bekræftelse af afhentningsdato, betyder det, at vi har planlagt vores rute. Vi afslutter altid vores rute på den pågældende dato.


Må der godt tages billeder af mit storskrald?

Ja, vi både må og kan tage billeder af dit storskrald til administrative formål.


Kan jeg få flere ting med end det, jeg har bestilt afhentning af?

Det må vi sige nej til. Så risikerer vi bare, at vi tager noget med, der ikke er storskrald.


Hvis I afviser noget og ikke henter det – hvornår kan jeg så få det hentet?

Det kan du næste gang du bestiller. Alle fortjener en chance til.


Hvorfor har I ikke hentet mit storskrald, når I nu skrev til mig, at I ville hente det i dag fra kl. 07:00?
Hvis arbejdsdagen ikke er omme endnu, er vi bare ikke nået om til din adresse endnu. Vi kommer om lidt.
Hvis arbejdsdagen er omme, så se lige i din mailboks, om du ikke har fået en besked fra os. Vi udsender mail og SMS til alle borgere, der har fået en dato for afhentning, hvis vi bliver forhindrede.


Hvad så hvis jeg heller ikke har fået nogen besked...?
Så er der sket en fejl. Ring lige til os i morgen på tlf. 79797100


Hvem rydder storskrald op, som I ikke har taget med?
Det gør du. Har vi ikke medtaget det, er det stadig dit affald. Derfor er det stadig dit ansvar at sørge for, at det bliver genbrugt/behandlet på bedst mulige måde. 

 

 

Contact our Honeypot department if you are desperate to get blacklisted. Sincerely Ms. Pots and Mrs. Honey