Skip til hoved indholdet

Deling af kontoudtog

Billedet viser borger og rådgiver

KMD Kontodeling

I Kolding Kommune benytter vi KMD’s Kontodeling til at dele kontoudtog. Det gør nemmere, hurtigere og mere sikkert for dig som borger, at dele dine kontoudtog i forbindelse med ansøgninger om ydelser.

Med Kontodeling kan du som borger give kommunen adgang til dine kontoudskrifter direkte fra din bank. Helt uden at skulle downloade, printe eller sende dokumenter manuelt. Det sparer tid for både dig og kommunen.

Fordele ved KMD Kontodeling

  • Nem og sikker deling af kontoudtog via MitID
  • Automatisk overførsel af nødvendige og relevante oplysninger
  • Lever op til standarden for dokumentationskrav

Kommunens sagsbehandlere får adgang til opdaterede og relevante data, for din sagsbehandling.

Klik her for at se mere om kontodeling.

FAQ – Ofte stillede spørgsmål om Kontodeling

KMD Kontodeling er en digital tjeneste, der giver kommunen adgang til dine kontoudtog direkte fra banken, når du søger om f.eks. enkeltydelse, forsørgelseshjælp eller særlig støtte.

Du logger ind med MitID og giver samtykke til, at kommunen må hente dine kontoudtog for de seneste tre måneder. Når du har fuldført delingen, sendes oplysningerne automatisk til kommunen. Og så er du sikker på, at det hele lever op til kommunens dokumentationskrav.

Klik her for at se mere om hvordan du benytter Kontodeling her.

Ja. Systemet er beskyttet med høj sikkerhed og kræver MitID. Kommunen får kun adgang til de nødvendige oplysninger, og data slettes efter sagsbehandlingen.

Du kan ikke logge ind på Kontodeling uden MitID. Hvis du ikke har et MitID, skal du kontakte kommunen for at finde en alternativ måde at dele dine kontoudtog på.

Telefon: 79 79 79 79
kommunen@kolding.dk

Genveje