Indstil din kandidat til Kolding Kommunes fritids- og idrætspriser

Oprettet 03. november 2022
Formand for Sundhed og Fritid, Birgitte Kragh, overrækker ved det seneste Awardshow prisen som Årets Forening til Vamdrup IF Håndbold

Nu er det muligt for alle at indstille kandidater til nominering til at vinde fornemme priser ved Kolding Kommunes årlige Fritid og Idræt Award. Awardshowet løber først af stablen den 14. marts 2023, men allerede nu kan du være med til at bestemme, hvem der kan blive nomineret inden for de forskellige kategorier.

Du kan indstille kandidater inden for kategorierne Årets leder, Årets forening, Årets publikumspris, Årets talentudvikler, Easyfood Årets talent, Slotssøbadet Årets Idrætsnavn og en række ungdomslederpriser.

Som noget særligt i år udloddes der 2 x gavekort á 500 kr. til City Kolding blandt alle dem, som indstiller kandidater til priserne.

”Fritid og Idræt Awarden er en god mulighed for at sige tak og hylde alle ildsjælene og de mange hårdtarbejdende frivillige, som hver dag gør det muligt for folk i alle aldre at være aktive og en del af et fællesskab. Så derfor håber vi også, at folk har lyst til at indstille de kandidater, som de synes fortjener at vinde en af priserne”, siger Birgitte Kragh på vegne af udvalget Sundhed og Fritid.

Du indstiller kandidater på hjemmesiden www.kolding.dk/award. Det er muligt at indstille kandidater til priserne frem til den 5. december 2022.

FAKTA

Årets leder
Årets leder er den person, som formår at løfte den frivillige opgave i foreningslivet ud over det sædvanlige. Det kan være træneren, stævnearrangøren, bestyrelsesmedlemmet eller en helt fjerde, som tager ansvaret på sig og yder den ekstra frivillige indsats.

Årets forening
Årets forening gives til den forening, som har taget et bemærkelsesværdigt skridt, der gør, at de skiller sig positivt ud.

Årets publikumspris
Denne pris gives for at vise anerkendelse af de gode initiativer blandt det frivillige foreningsliv. Det kan f.eks. være et samarbejde mellem foreningen og nye målgrupper, udvikling af nye aktiviteter eller måske en helt ny måde at organisere det frivillige arbejde på. Udvalget Sundhed og Fritid udvælger tre nominerede, men den endelige vinder findes ved SMS-afstemning til Awardshowet.

Slotssøbadet Årets Idrætsnavn
Prisen som Årets Idrætsnavn er sponsoreret af Slotssøbadet og gives til en idrætsudøver, der gennem sine præstationer har gjort sig ekstraordinært bemærket på nationalt og/eller internationalt niveau.

Easyfood Årets talent
Prisen gives til et særligt talent mellem 15 og 23 år, der har fremvist potentiale til at begå sig i senioreliten i fremtiden. Prisen som Årets Talent er sponsoreret af Easyfood.

Årets talentudvikler
Prisen gives til en person, der har gjort en særlig indsats for at gøre det muligt at udvikle talenter. Det kan være en leder eller træner, der har skabt rammerne for, at talenter kan udvikles til eliteidrætsudøvere.

Ungdomslederpriserne
Denne pris gives til en træner eller leder under 25 år, som gennem minimum to år har udført et stort frivilligt arbejde i en forening. Op til 10 ungdomsledere tildeles prisen.