Kolding Talent og Easyfood inviterer interesserede til netværksmøde om ”Talentudvikling i verdensklasse”

Oprettet 06. maj 2022
Sportsudøvere fra Kolding hædret ved awardshow

Skaber din organisation et resultatmiljø eller et udviklingsmiljø og hvad er forskellen?? I samarbejde med Easyfood inviterer Kolding Talent alle klubledere, trænere og virksomhedsledere med interesse i talentudvikling til netværksmøde fredag den 3. juni kl. 15-17 ved Easyfood.

Dansk eliteidræt er i god form. Danske atleter henter mange medaljer set ud fra vores størrelse og befolkningstal. Danmark har en stærk talentudvikling, og til at understøtte det arbejde har Team Danmark et samarbejde med 25 kommuner om talentudvikling. Kolding har været Team Danmark kommune siden 2008, hvor Kolding Talent har arbejdet målrettet på at styrke eliteidrætten ved at understøtte udviklingsmiljøer.

Fokus på udviklingsmiljøer kan være centrale i både sporten og erhvervslivet, hvis man vil skabe gode resultater. Vi vil gerne præsentere tanker om udviklingsfokus frem for resultatfokus fra sportsmiljøer og erhvervslivet og skabe et netværk på tværs af idræt og erhvervsliv i Kolding Kommune. Formålet er at inspirere, skabe dialog og give værktøjer, som kan bruges i dagligdagen, samt bidrage med et bredt netværk for erhvervsledere, klubledere og trænere.

Derfor forventer vi fremadrettet at afvikle to årlige møder, hvor der vil komme forskellige foredrags- og oplægsholdere til gensidig inspiration. Easyfood og Kolding Talent inviterer til det første møde i Kolding Talent netværk fredag d. 3. juni kl. 15.00. Mødet bliver afholdt i Easyfoods lokaler på Albuen 39, 6000 Kolding.

Tilmelding sker ved at sende en mail til: marnt@kolding.dk. Alle trænere/ledere fra foreninger i Kolding Kommune med interesse i talentudvikling kan deltage gratis.

15.00 Velkomst

• Velkomst v. Flemming Paasch, Easyfood og Catharina Christoffersen, Kolding Talent.
  • ”Talentudvikling i verdensklasse” v. Bjarne Henriksen, Kolding Talent

15.30 Gruppeoplæg

Gruppe 1: Trænere/undervisere

• Hvordan skaber man rammerne talentudviklingsmiljøer? v. Mia Duedal, Kolding Talent og Julie Loop, KIF Håndbold

Gruppe 2: Ledelse i klubber

• Hvordan skaber man rammerne om talentudviklingsmiljøer? v. Henning Hansen, Kolding Talent og Karsten Strandridder, Kolding Volleyball Klub

Gruppe 3: Erhvervslivet

• Hvordan kan man arbejde med udviklingsmiljø i erhvervslivet? v. Jakob Freil, Kolding Talent og Flemming Paasch, Easyfood.

16.30 Samlet afrunding, miljøets betydning i udøverperspektiv

Hvad betyder miljøet refleksioner med Kasper Irming, tidl. landsholdsspiller i håndbold og lokalt talent.