Invitation til inspirationsaften den 3. oktober - du kan stadig nå at tilmelde dig

Oprettet 19. august 2022

Alle foreninger, aftenskoler, frivillige, bestyrelsesmedlemmer, trænere og øvrige interesserede inviteres til inspirationsaften den 3. oktober 2022 på Kolding Uddannelsescenter (KUC), Ågade 27, 6000 Kolding.

Inspirationsaftenen arrangeres af Fritid og Idræt i Kolding Kommune i samarbejde med DGI Sydøstjylland.

Program for eftermiddagen/aftenen

Kl. 16.00-16.45: Velkomst og mulighed for at stille spørgsmål og komme i dialog med medarbejdere fra Fritid- og Idrætsafdelingen. Få blandt andet en snak om vores puljer, Aktiv Fritid, Bevæg dig for livet, eliteidræt, senioridræt, parasport, foreningssekretariat og meget mere.

Kl. 16.45: Velkomst v/ formand for Sundhed og Fritid, Birgitte Kragh

Her vil blive serveret kaffe, the og vand.

Kl. 17.00: Fælles oplæg om ”Nye generationers forventninger til foreningslivet” v/Søren Østergaard fra Center for Ungdomsstudier

Kl. 17.30 Inspirationsrunde 1, vælg mellem 4 spændende temaer

”Teenagere – rekruttering og motivering” eller ”Fif til fundraising” eller ”Den gode velkomst og stærke fællesskaber” eller ”Den lovlige forening”.

Kl. 18.30 Aftensmad og netværk

Kl. 19.00 Inspirationsrunde 2, vælg mellem 4 spændende temaer

”Familieaktiviteter hitter i børnefamilier” eller ”Få succes med udvikling af jeres facilitet” eller ”Kommunikation i foreninger” eller ”Skab sunde, stærke og selvhjulpne seniorer med idræt om dagen”.

Kl. 20.00 Netværksmøder

Mød og netværk med andre foreninger inden for samme type idræts eller fritidsaktivitet. Netværkene vil blive faciliteter og der vil blive tid til dialog. Vælg blandt andet tennis, ridning, badminton, gymnastik, dans, cykling m.fl. Listen vil blive opdateret og nye netværk vil blive tilføjet løbende.

Tilmeldingen til aftenen sker via følgende link, tryk her.

Det er gratis at deltage, men tilmelding er påkrævet.

Du er velkommen til at deltage i noget af programmet, hvis du ikke kan være med hele aftenen.

Har du spørgsmål til aftenen så kontakt endelig Mette Lind Høj på melin@kolding.dk eller tlf. 79 79 10 11