Kristina Schou Madsen bliver årets idrætsnavn 2020

Oprettet 23. april 2021
Kristina Schou Madsen er årets idrætsnavn 2020

Kristina har gjort løb til sin levevej, og nu løber hun også med titlen som årets idrætsnavn i Kolding 2020. Prisen er kommet i hus med baggrund i sejren og verdensrekorden i ultraløbet World Marathon Challenge. Her løb Kristina 7 marathon løb på 7 dage fordelt ud på 7 kontinenter i en tid, der rakte til sejr og en imponerende verdensrekord.

Den første deltagelse i løbet i 2019 rakte til en 2. plads. Det var med til at motivere Kristina til at gentage løbet i 2020 fast besluttet på at vinde løbet. Målsætningen blev nået og endda med en ny verdensrekord.

Prisen blev vundet i konkurrence med BK-Trekanten KIF, der blev danske mestre for hold både damer og herrer hold mens Kasper Asgreen blev dansk mester i både enkeltstart og linjeløb samt den belgiske klassiker Kuurne-Bruxelles-Kuurne. På trods af nedlukning har Koldings atleter vist sig fornemt frem, så der var stor konkurrence om den eftertragtede pris.

Det er første gang at Kristina modtager prisen, men det er ikke den første anerkendelse. Tidligere på året blev hun ligeledes anerkendt som året koldingborger. En titel, som hun overtog efter Kasper Asgreen, der også har måttet afgive tronen som årets sportsnavn efter at have modtaget prisen to gange i træk. Med prisen følger en gavecheck.