Landsbydystens vinder har fået sin præmie

Oprettet 03. maj 2023

Det blev Sjølund, som vandt Landsbydysten for tredje år i streg, da de tilbagelagde 6246,43 kilometer i ugerne 11-12. Nu har de modtaget deres præmie, som delvist er lavet af Overmarksgården i Kolding.

For tredje år i streg endte Sjølund med førstepladsen i Landsbydysten, da lokalområderne i Kolding Kommune kæmpede om at gå og løbe flest kilometer i ugerne 11 og 12.

De har nu fået overrakt deres præmie i form af et flot skilt i egetræ, som delvist er lavet af Overmarksgården i Kolding. De har et værksted, hvor hjemløse udsatte borgere bandt andet producerer forskelige trævarer, så de har limet, slebet, lavet huller samt vokset og olieret det fine skilt.

I Sjælund fortsætter de
I Sjølund er det stolte af skiltet, men den fælles motion slutter ikke med Landsbydysten. Hver måned er der nemlig en fælles gåtur for interesserede, og de har fx fået sat to udsigtsbænke op, som man kan nyde som gående eller løbende.

”Det er virkelig flot af Sjølund, at de endnu et år har formået at få hinanden ud at gå og løbe i så stort et omfang, at de for tredje år i streg kan kalde sig vindere af Landsbydysten. Det tyder på en stor begejstring for byen, lokalområdet og sammenholdet. At man opfordrer hinanden til at komme afsted, giver også noget helt unikt til det lokale fællesskab,” siger Birgitte Kragh, formand for Sundhed og Fritid i Kolding Kommune.

Sjølunds gå-fællesskab findes på Facebook.
Køb af Overmarksgårdens trævarer kan ske via Kolding Kommunes hjemmeside her.