Nye fundraising-webinarer på vej

Oprettet 11. december 2020
Værktøjskasse fyldt med værktøj
Så er der igen gratis tips og tricks til foreningernes arbejde med fundraising

Nu bliver der endnu engang mulighed for, at blive klogere på fundraisingens forskellige grundsten. I midten af december, og vinter/forår 2021 er der igen en gratis seminarrække med fokus på nogle af de grundlæggende emner inden for fundraising.

Der har været stor tilfredshed blandt de foreninger der tidligere deltog på seminarerne i starten af 2020, før corona, og også med webinarer løbende igennem 2020.

Det er de grundlæggende temaer som: ”Hvem kan fundraise og hvad kan der fundraises til”, ”Hvor finder man de relevante fonde” og ”Tips & tricks til den gode fondsansøgning”, der er på programmet.

- Vi har stor efterspørgsel på de her sessions hvor vi klæder foreningslivet på og giver dem den mest basale viden omkring fundraising. Der har været lidt blandet interesse nu det kører online, men den generelle feeedback er god, og fondene har stadigvæk midler at dele ud af, på trods af coronaen, fortæller fundraising-koordinator Mette Kuntz Jensen fra Kolding Kommune.

Datoerne for webinarerne er:
14. december 2020, kl. 16.30-18.30
18. januar 2021, kl. 16.30-18.30
1. marts 2021, kl. 16.30-18.30
12. april 2021, kl. 16.30–18.30

- Nu har foreningerne mulighed for at booke tid i deres kalender. Der kommer forhåbentligt mere senere i 2021, men det afhænger, som så meget andet, af situationen med coronaen. Vi har tidligere arbejdet med nogle temabaserede seminarer, hvor vi for eksempel satte fokus på kommunikation og branding i forbindelse med fundraising. Det vil vi gerne gøre igen, men her er der først og fremmest fokus på de grundlæggende elementer inden for fundraising, fortæller Mette Kuntz Jensen.

Tilmelding sker via mail til Mette Kuntz Jensen, mkuj@kolding.dk