Overvej om I skal træne sammen

Oprettet 23. februar 2021

Der er en kraftig stigning i coronasmitten i Kolding By.

Kolding Kommune opfordrer derfor kraftigt til, at foreninger med udendørs fritids- og idrætsaktiviteter nøje overvejer, om det er hensigtsmæssigt at samles for træne, eller om aktiviteterne skal sættes på pause, så længe smittetrykket i Kolding er så højt.

Klubhuse, omklædningsrum osv. er lukkede. Forsamlingsforbuddet betyder, at der max må være 5 deltagere i samme aktivitet. Der skal holdes 2 m. afstand mellem deltagerne, ligesom øvrige restriktioner skal overholdes.

Zoneopdeling

En udendørs fritids- og idrætsaktivitet kan afvikles sektionsopdelt i flere grupper, der holdes under det gældende forsamlingsforbud på 5 personer inklusiv holdleder, træner eller instruktør. Det forudsætter dog, at hver gruppe udgør et selvstændigt arrangement, og at det sikres, at grupperne holdes effektivt adskilt fra hinanden. Adskillelse kan f.eks. ske ved, at grupperne placeres i hver deres afmærkede felt eller lignende.

Den samme træner, instruktør m.v. må ikke lede flere af de tilstedeværende grupper samtidig, da det i så fald vil blive betragtet som ét samlet arrangement og dermed blive omfattet af forsamlingsforbuddet på 5 personer.

Læs de mest stillede spørgsmål/svar om tiltagene på Kulturministeriets område