Restriktioner forlænges til den 28. februar 2021

Oprettet 29. januar 2021

Det nuværende restriktionsniveau fastholdes frem til og med den 28. februar. Det betyder, at størstedelen af fritids- og idrætslivet forsat må holde lukket.

Det betyder blandt andet, at der fortsat er et forbud mod at afholde og deltage i indendørs og udendørs arrangementer, begivenheder, aktiviteter eller lignende, hvor der er flere end fem personer til stede på samme sted samtidig. Samtidig anbefales det fortsat at holde mindst to meters afstand til andre personer.

Det betyder også, at lokaler, hvor der udøves fritids-, idræts- og foreningsaktiviteter, fortsat skal holdes lukkede for offentligheden.

Professionelle idrætsudøvere kan fortsat anvende lokaler, der er lukkede for offentligheden, før, under og efter udøvelse af deres idrætsgren. De er ligeledes fortsat undtaget fra forsamlingsforbuddet.

Udendørs aktiviteter

Kolding Kommune opfordrer fortsat til, at foreninger med udendørs fritids- og idrætsaktiviteter nøje overvejer, hvornår og hvordan, der startes op igen. Klubhuse, omklædningsrum osv. er lukkede. Forsamlingsforbuddet betyder, at der max må være 5 deltagere i samme aktivitet.

Zoneopdeling

Det er muligt at afholde en udendørs fritids- og idrætsaktivitet sektionsopdelt i flere grupper, der holdes under det gældende forsamlingsforbud på 5 personer inklusiv holdleder, træner eller instruktør. Det forudsætter dog, at hver gruppe udgør et selvstændigt arrangement, og at det sikres, at grupperne holdes effektivt adskilt fra hinanden. Adskillelse kan f.eks. ske ved, at grupperne placeres i hver deres afmærkede felt eller lignende.

Den samme træner, instruktør m.v. må ikke lede flere af de tilstedeværende grupper samtidig, da det i så fald vil blive betragtet som ét samlet arrangement og dermed blive omfattet af forsamlingsforbuddet på 5 personer.

Læs de mest stillede spørgsmål/svar om tiltagene på Kulturministeriets område