Se de nominerede til Årets Leder 2021

Oprettet 14. februar 2022
Tommy Lauritzen fra Fynslund Boldklub får besked om, at han er nomineret til Årets leder 2021
Tommy Lauritzen er en af de nominerede til prisen som Årets leder 2021

Kolding Kommune uddeler traditionen tro prisen Årets Leder til en person, som har gjort sig særligt bemærket i sin rolle som frivillig leder i en af kommunens mange foreninger. Dette år er ingen undtagelse, og denne gang bliver det til et brag af et awardshow på Kolding Teater, hvor bl.a. prisen til Årets Leder vil blive uddelt.

Fritid Idræt Award løber af stablen tirsdag den 5. april 2022.

Oprindeligt skulle festlighederne være afholdt den 7. marts, men det er blevet besluttet at udskyde showet pga. Covid-19. Det er desværre ikke første gang, at Covid-19 ændrer i planerne for uddelingen af priser til Koldings foreningsliv, som sidste år resulterede i en aflysning.

”Men i år tager vi stærkt revanche”, som formand for Sundhed og Fritid, Birgitte Kragh siger. Hun tilføjer desuden: ”Jeg glæder mig til en festlig aften, hvor vi hylder Kolding Kommunes mange foreninger og fritidstilbud og selvfølgelig alle de frivillige kræfter, som er rygraden i vores foreningsliv.”

Alle har haft mulighed for at indstille kandidater til Årets Leder og af disse kandidater har Sundhed og Fritid udvalgt tre endelige nominerede, som på hver deres måde yder en kæmpe indsats for deres forening. De tre nominerede er:

Tommy Lauritzen, Fynslund Boldklub

Tommy Lauritzen er formand for Fynslund Boldklub, og siden han indtrådte i udvalget, har han formået at skabe en kultur med samhørighed og struktur, som får klubben til at hænge sammen. Derudover formåede han på trods af store udfordringer med Covid-19 at arrangere en showkamp mod Oldboys-landsholdet. Kampen var Sepp Pionteks afskedskamp og dermed et kæmpe tilløbsstykke med gæster fra hele landet. Her holdt Tommy Lauritzen hovedet koldt og fik afviklet et meget vellykket arrangement, som satte den lille by på landkortet.

Jens Peter Raun, Hejls Idrætsforening

Jens Peter Raun her i mere end 40 år været leder af Hejls Idrætsforenings Herrehold. Et hold for mænd i alle aldre, som trofast møder op for at få rørt de muskler, som de ikke vidste, at de havde. Og de kommer troligt, fordi Jens Peter Raun har formået at skabe et fællesskab, hvor alle føler sig velkomne, og hvor der er plads til grin og drillerier. Herreholdet har desuden en helt særlig status til de årlige gymnastikopvisninger, og de vækker altid stor jubel hos tilskuerne, når de går på gulvet.

Lone Mikkelsen, Kolding Badminton Klub

Lone Mikkelsen varetager et hav af forskellige roller i Kolding Badminton Klub som bl.a. presseansvarlig, koordinator for Kolding BK’s eliteafdeling og tovholder på et væld af arrangementer. Dertil passer hun troligt sine pligter som bestyrelsesmedlem og giver altid en hånd med til den årlige tøjprøvning, når spillerne skal have nyt tøj eller bager en kage, når der er brug for det. Alt i alt er Lone Mikkelsen definitionen på et rigtigt foreningsmenneske.