To nye klubber optaget i Kolding Talent

Oprettet 27. september 2021
Volleyball er på vej ind i samarbejdet med Kolding Talent

Kolding beachvolleyklub og Kolding Volleyball Klub er nu optaget som to nye samarbejdsklubber i Kolding kommunes talentordning. Fælles for begge klubber er, at de gennem de seneste år har gennemgået en flot udvikling og er lykkes med at udbrede deres sport. For at fortsætte deres flotte udvikling, har de søgt om at blive inddraget i samarbejdet med Kolding Talent, hvilket blev godkendt på sidste møde i talentrådet for idræt.

”Kolding beachvolley og Kolding volleyklub har gjort imponerende fremskridt, og har i stor stil lykkes med deres vision om at udbrede volleysporten. Vi ser frem til at have dem med i Kolding Talent, og støtte dem i at skabe de mest optimale rammer for talentudvikling” Jesper Kjølhede, formand for Talentrådet.

Ud over en flot klubudvikling og medlemstilslutning, blev Kolding Beachvolley i 2021 udnævnt af Volleyball Danmark til kraftcenter, hvilket betyder at Kolding Beachvolley nu tilbyder træning til de bedste udøvere i Sydjylland. Kolding beachvolley formår både at favne og tiltrække børn og motionister, samt store talenter og generere medlemmer langvejs fra.

”Dette er skubbet, der kan rykke klubben og vores eksisterende og kommende talenter. Vi er en ung klub, der hvert år har ambition om, at lægge et nyt lag på klubtilbuddene. Til de næste lag har vi brug for sparring og udfordring, når det drejer sig om talentarbejde, og dem får vi til rådighed i dette samarbejde, hvor vi kan bygge en strategi for de kommende 5 år. Vi er glade for den anerkendelse Talentrådet har vist vores klub, ved at tage os med i samarbejdet, og vi er yderst spændte på at komme i gang”. Anders Bech Mathiesen, formand for Kolding Beachvolley.

Kolding Beachvolley er blevet kraftcenter under Volleyball Danmark og indleder nu samarbejde med Kolding Talent.

Kolding volleyball Klub har gennem de seneste år lykkes med en stor breddetilslutning, og har opnået stor medlemsfremgang særligt af børn og unge. Hos Kolding volleyball Klub er der plads til alle, og de er i den grad lykkes med at brede volley ud til både børnefamilier, fritidsklubber og studiemiljøer. Klubben har nu et stort fokus på deres talentarbejde og har i indeværende sæson hentet en italiensk træner til klubben, der skal hjælpe klubbens talenter fremad.

”Kolding Kommunes støtte har været uundværlig og selvom optagelsen i Kolding Talent har været et mål i sig selv, så har breddeindsatser som bl.a. Kolding Kommunes idrætsskoleprojekt og udrulningen af DIF/DGI Bevæg Dig For Livet kampagne i Kolding Kommune været nogle vigtige grundpiller i vores fundamentet for at nå hertil. Vi glæder os meget til de kommende processer og til at der i Kolding og omegn udvikles på volleyball.” Karsten V. Strandridder, Formand for Kolding Volleyklub.

Kolding Volleyball Klub har indgået samarbejde med Kolding Talent

Hos Volleyball Danmark ser de med stor positivitet på det forestående samarbejde.

”Volleyball Danmark er utroligt glade for, at det daglige arbejde med at udvikle sporten og spillerne i Kolding Volleyball Klub og Kolding Beachvolley bliver anerkendt og påskønnet af Kolding Kommune. Begge klubber er med til at skabe gode tilbud i høj kvalitet til nærområdet, og vi glæder os til, at vi i fællesskab med klubberne og kommunen kan skabe endnu flere muligheder for talentarbejde og udvikle samarbejdet yderligere. Jesper Jørgensen, direktør Volleyball Danmark.

Nu starter forløb med sparring til at udvikle organisationerne, så de kan løfte talentudviklingen af volleyspillere i Kolding Kommune.