Vær med i Landsbydysten

Oprettet 01. marts 2023

Det er igen blevet tid til at dyste mod hinanden i Kolding Kommune – hvem går eller løber flest kilometer i ugerne 11-12?

Landsbydysten er igen klar til at blive skudt i gang. Så nu er det tid til at finde vandreskoene eller løbeskoene frem, snøre dem og sørge for at give naboområderne baghjul, når det handler om at gå eller løbe flest kilometer i ugerne 11 og 12.

Det er tredje gang, Landsbydysten bliver afholdt i Kolding Kommune, og formand for Sundhed og Fritid, Birgitte Kragh, håber på, at opbakningen bliver ligeså stor som de foregående år.

”Vi har tidligere set, at de forskellige områder dyster mod hinanden i en god ånd. Der går virkelig konkurrence i at slå sine naboområder, og mange prøver også at gå eller løbe flere kilometer end sin nærmeste nabo. Så Landsbydysten er en fin måde at få mange mennesker ud på, og jeg er rigtig glad for, at det er muligt at fortsætte den gode tradition,” siger hun.

Sådan foregår det
De forskellige lokaleområder i Kolding bliver delt ind i zoner, og hver zone er navngivet efter et dyr. Hvis du vil være med, finder du gruppen ”Landsbydysten” på Facebook.

Her noterer du hver dag det antal kilometer, du har gået eller løbet, og samtidig noterer du også navnet på dit område.

Når de to uger er gået, bliver antallet af kilometer for hvert område talt op, og vinderen bliver fundet og annonceret i Facebook-gruppen.

Det nye
Som noget nyt i år, bliver der lavet forskellige arrangementer i lokalområderne på Landsbydystens afsluttende dag. Tid, sted og arrangement kommer til at stå i Facebook-gruppen ”Landsbydysten”.

Landsbydysten sættes i gang mandag den 13. marts og afsluttes søndag den 26. marts.