Byrådets vision for Koldings havneområder

Havneområdet

Det er byrådets vision, at erhvervshavn, by og fjord skal bindes sammen i en udvikling af havneområdet. Dele af havneområdet skal udvikles med boliger, erhverv, kultur og rekreative områder, hvorved der bliver mere by og grønnere erhvervshavn. Derfor har byrådet den 24. november 2020 vedtaget en ejerstrategi for Kolding Havn.

Formålet med ejerstrategien er at varetage Kolding Kommunes interesse som ejer af havnen. Ejerstrategien har fokus på at sikre den bedst mulige sammenhæng mellem Kolding Havns vision og strategi og Kolding Kommunes visioner, politikker, strategier, planer m.v.

Ejerstrategien rummer mål for Kolding Havn under overskrifterne:

• Vision, politikker og indsatser
  • Økonomi
  • Planlægning og arealdisponering
  • Infrastruktur og klimatilpasning
  • Det gode naboskab
  • Bæredygtighed og grøn omstilling.

Derudover indeholder ejerstrategien en kompetenceplan, samt et kortbilag med angivelse af udviklingsområder og interesseområder.
Ejerstrategien suppleres af en samarbejdsaftale, der konkretiserer, hvordan Kolding Havn og Kolding Kommune i fællesskab fører strategien ud i livet og fastsætter rammer for organiseringen af det løbende samarbejde.

Ejerstrategi for Kolding Havn

Kortbilag, ejerstrategi for Kolding Havn