Webinarer genstarter dialogproces om havnens udvikling

Oprettet 10. marts 2021

Efter en ufrivillig coronapause genstarter dialogprocessen om udviklingen af Koldings havneområder med en serie på tre webinarer. Det første webinar holdes 25. marts, kl. 16-17.30. Her kommer fremtidsforsker Jesper Bo Jensen, ph.d, med sine bud på fremtidens by og fremtidens trafik og mobilitet.

”Desværre har vi stadig ikke mulighed for at mødes fysisk. Det får vi forhåbentlig lidt senere på foråret. I mellemtiden tilbyder vi tre webinarer, hvor alle interesserede over nettet får mulighed for at få fælles viden og inspiration forud for den videre proces,” fortæller projektleder Lene Marcussen, Kolding Kommune.

I det første webinar vil Jesper Bo Jensen komme ind på flg. emner, som også har betydning for, hvilke muligheder vi har her i kommunen har for at agere i verden fremover.

• Hvordan vil byen udvikle sig efter corona-epidemien og med de nye bosætnings- og arbejdsmønstre?
  • Hvem vil bo hvor og hvordan?
  • Hvor mange vil arbejde hjemme?
  • Hvad betyder det for detailhandel og bymidter i fremtiden?
  • Hvordan påvirkes trafikken og mobiliteten af de nye mønstre?

”Før Jesper Bo Jensens foredrag fortæller vi lidt om den kommende dialogproces, herunder hvornår man får mulighed for at komme med sine tanker og ideer til udviklingen af havneområderne. I løbet af foredraget kan man stille spørgsmål via computeren, og efterfølgende prøver vi med hjælp fra fremtidsforskeren at samle op på de temaer, tilhørerne har rejst,” forklarer Lene Marcussen.

De to følgende webinarer, som snarest vil blive annonceret, kommer til at kredse om henholdsvis fremtidens havn og Kolding og Kolding Havn som en del af en større kontekst.

Dialogprocessen om udviklingen af Koldings havneområder blev startet i foråret 2020, men har siden været påvirket af coronanedlukningen. Planen er med afsæt i Kolding Kommunes vision ”Sammen designer vi livet” at gennemføre en åben proces, der både indeholder formidling af projektet i form af nyhedsbreve, oplæg mv. samt workshops, interviews, spørgeskemaer, webinarer mv., hvor alle interesserede får mulighed for at påvirke planerne.

”Hvis man tilmelder sig vores nyhedsbrev, får man automatisk besked om de kommende webinarer og de øvrige aktiviteter i den videre proces om udviklingen af Koldings havneområder,” oplyser Lene Marcussen.

Tilmeld dig

Webinaret med fremtidsforsker Jesper Bo Jensen 25. marts, kl. 16-17.30

Nyhedsbrevet ”Udvikling af Koldings havneområder”