Buskort til borgere over 66 år

Ældre dame

Buskortordningen betyder, at alle borgere over 66 år, der bor i Kolding Kommune, kan købe et buskort til 700 kr. for 12 måneder.

Buskortet kan bruges til ubegrænset kørsel med bybusser, lokale busser og regionale busser inden for Koldings Kommunegrænser. Du kan læse mere om buskortordningen og bestille dit buskort nedenfor.

Hvem kan få buskortet?

For at kunne få buskortet skal du opfylde to ting:

• Du kan købe buskort fra den dag du fylder 66 år.
  • Du skal have bopæl i Kolding Kommune.

Hvad kan buskortet anvendes til?

Buskortet kan anvendes til ubegrænset kørsel med bybusser, lokale busser og regionale busser inden for Koldings Kommunegrænser.

Buskortet kan ikke anvendes til tog.

Hvornår gælder buskortet fra og til?

Buskortet gælder for 12 måneder ad gangen. Perioden starter første gang du bruger buskortet.

Hvad koster buskortet?

Buskortet koster 700 kr. for 12 måneder.

Hvornår bestiller du buskortet?

Du kan løbende bestille/forny +66 buskortet.

Hvordan bestiller du buskortet?

Du bestiller buskortet på www.sydtrafik.dk/pensionist. Hvis du ikke er god til computere, har du måske en pårørende eller en bekendt, der kan hjælpe dig.

Du kan også få hjælp til at komme ind på en computer og bestille buskortet her:

Bibliotekerne i Kolding Kommune i det tidsrum der er personlig betjening.

IT cafeerne i følgende brugerstyrede huse:

• Olivenhaven, Munkevænget 10, 6000 Kolding, telefon 23 26 27 74 eller 24 67 60 37
  • Toften, Kirkely 24, Bramdrupdam, telefon: 75 56 82 19
  • Huset, Storegade 3, Lunderskov, telefon: 20 87 25 18
  • Svinget, Hechtsvej 5, Viuf, telefon 29 84 14 72
  • Seniorhuset, Skolevej 10, Christiansfeld, telefon: 53 64 75 14
  • Toftegården, Hovedgaden 28, Jordrup, telefon 23 86 18 21
  • Midtgaardens Datastue, Nicolaiplads 10, Kolding, telefon 60 82 45 05
  • Lindely, Lindegade 2, Vamdrup, telefon 40 52 65 80

Har du spørgsmål?

Kontakt Sydtrafiks trafikoplysning på tlf. 70 10 44 10, mandag - fredag kl. 06.15 - 18.00, lørdag kl. 9.15-17.00 og søndag kl. 10.15-17.00 eller på pensionist@sydtrafik.dk

Det med småt

• Buskortet gælder til ubegrænset kørsel i lokale busser, bybusser og regionale busser inden for Koldings kommunegrænse.
  • Der kan gratis medtages to børn under 12 år.
  • Kørsel uden for Koldings kommunegrænse kræver ekstrabillet til de pågældende zoner.
  • Buskortet koster 500 kr. og gælder i 12 måneder fra den første dag man stempler ind i bussen.
  • Buskortet gælder ikke til tog eller flextur.
  • Buskortet er personligt og må ikke overdrages til andre.
  • Buskortet er klar til brug når du modtager det med posten.
  • Buskortet er et rejsekort. Du tjekker ind og ud via de blå spots i busserne.
  • Ved bestilling skal du betale med kreditkort eller MobilePay. Du kan også vælge at få tilsendt et girokort. Kontant betaling er ikke mulig.
  • Buskortet kan ikke refunderes.
  • Fra du bestiller buskortet går der 2-3 uger før du modtager buskortet med posten. I opstartsfasen kan sagsbehandlingstiden være længere. (Gælder kun nye kunder der får +66 buskortet med posten)
  • Buskortet skal aktiveres indenfor 30 dag fra købsdatoen (Gælder kun for kunder der fornyer deres +66 buskort).