Hjem Borger Unge Ungdommens Uddannelsesvejledning UU-vejledning fra 15 - 25 år

UU-vejledning fra 15 - 25 år

Vores fornemmeste opgave er at kende uddannelsesmulighederne og at se det potentiale og de ambitioner, der er i hvert enkelt ungt menneske. Det overblik gør os i stand til sammen med den unge at finde vejen videre.

Vi tror på, at der findes en ungdomsuddannelse eller et job til alle

UU-vejlederen kan vejlede dig om ungdomsuddannelser og job. I vores vejledning vil vi hjælpe dig med at træffe et valg af

• Ungdomsuddannelse, du bliver glad for
  • Ungdomsuddannelse, du bliver stolt over
  • Ungdomsuddannelse, du kan leve af
  • Ungdomsuddannelse, der giver mening
  • Ungdomsuddannelse, der giver valgmuligheder

Du kan træffe din UU-vejleder i UNGECENTER KOLDING Tvedvej 7, 6000 Kolding

Unge under 25 år kan få rådgivning om uddannelse i det lokale vejledningscentre.

Du kan bruge Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU), hvis du:

• ikke er fyldt 25 år endnu og har brug for vejledning i forbindelse med arbejde og uddannelse.
  • Når du har forladt folkeskolen, og indtil du fylder 25 år, har du ret til at få hjælp i dit lokale UU-center. Du vil blive kontaktet af en vejleder, hvis du ikke har gennemført eller har afbrudt en ungdomsuddannelse.

Ungdommens Uddannelsesvejledning kan tilbyde dig en samtale om uddannelse og job og lave en uddannelsesplan sammen med dig.

Du kan også få vejledning om:

• hvilke muligheder du har for uddannelse
  • kontakt med uddannelsesstederne
  • adgangskrav og muligheder for, at du kan kvalificere dig til dit drømmestudium
  • praktikforløb
  • økonomi under uddannelsen.

Alle unge under 25 år har en UU Vejleder. Kontakt UU Kolding, Tvedvej 7, 6000 Kolding.

Kontaktoplysninger UU-Kolding

kommunen@kolding.dk