Husk at bestil tid, når du har et ærinde hos Borgerservice i Bredgade 1.

Fra tirsdag den 6. oktober skal du bestille tid, før du møder op i Borgerservice i Kolding. Med tidsbestilling undgås ventetid, uanset om du skal hente dit nye pas, have hjælp til NemId eller søge om helbredstillæg.

På grund af coronarestriktioner må der i Borgerservice maks. være ti borgere ad gangen i Bredgade 1. Er der flere personer, som venter på at få hjælp, må de i dag stå udenfor, til det bliver deres tur.

”Vi har netop taget hul på vinterhalvåret. Derfor er jeg glad for, at vi nu får en generel tidsbestilling, så ingen risikerer at skulle stå udenfor i dårligt vejr og vente på, at det bliver deres tur,” siger afdelingsleder Jette Møller fra Borgerservice.

Sådan bestiller du tid

Du kan booke en tid hos Borgerservice fra kommunens hjemmeside. På forsiden af kolding.dk finder du øverst i højrespalten en boks, som hedder Borgerservice. Du kan bestille tid til de fleste opgaver uden NemId, men hvis det handler om nyt pas, skal du logge på med NemId for at få en tid.

”Hvis der er borgere, som har svært ved selv at bestille tid på hjemmesiden, kan de selvfølgelig fortsat ringe til os på 4 x 79. Så skal vi nok hjælpe med at finde en tid,” lover Jette Møller.

Tidsbestilling fra tirsdag

Af tekniske grunde kan du først bestille tid fra mandag eftermiddag – altså blot en dag før, at kravet om tidsbestilling træder i kraft.

”Det havde selvfølgelig været rart, hvis vi kunne åbne for tidsbestillingen et par dage i forvejen, men det kunne desværre ikke lade sig gøre rent teknisk. I stedet har vi de første dage et par medarbejdere til at hjælpe borgere, som kommer direkte ind fra gaden, med at bestille tid,” forklarer Jette Møller.

Gode erfaringer med tidsbestilling

Borgerservice har i forvejen gode erfaringer med tidsbestilling.

”Vi har i flere år haft tidsbestilling til pas og kørekort, og den mulighed benytter langt de fleste sig af allerede,” fortæller Jette Møller og fortsætter:

”Da vi genåbnede i foråret efter coronanedlukningen, skulle borgerne ringe og få en tid til alle de andre opgaver, som vi hjælper med. Den ordning var de fleste glade for, men for os krævede det en del arbejde, fordi vi skulle afsætte medarbejdere til at tage telefonen og reservere tid til borgerne. Nu har vi imidlertid fået udviklet vores system, så man via vores hjemmeside selv kan bestille tid, og det tror jeg, at rigtigt mange borgere vil blive glade for at høre.”

Artiklen er publiceret 05. oktober 2020
Contact our Honeypot department if you are desperate to get blacklisted. Sincerely Ms. Pots and Mrs. Honey