Koldinghus har haft afgørende betydning for udviklingen af Kolding by. Foto: Koldinghus
Foto: Emil Lyngbo

Jubilæumspuljen
Ansøgningsfrist: 15. september
Søg via ansøgningsskema
Svar på din ansøgning gives ultimo oktober 2017

Koldinghus fylder 750 år 1 2018, og det skal fejres i hele byen. Hvis du har en ide til en aktivitet, som kan indgå i fejringen, så kan du frem til 15. september 2017 søge støtte fra Kolding Kommunes Jubilæumspulje.

2018 bliver året, hvor borgere, erhvervsliv, kulturinstitutioner og foreninger i fællesskab fejrer slot og by. Derfor har Kolding Kommune afsat en pulje på 500.000, som kan søges til kulturelle projekter, der understøtter fejringen. 

Da der fortsat er midler tilbage i puljen, er der åbnet op for endnu en ansøgningsrunde med frist d. 15. september.

Efter første ansøgningsrunde i maj har i alt fire projekter fået tildelt midler. Læs Kulturudvalgets beslutning her fra møde 21. juni

 

 

Puljen er åben for ansøgninger fra foreninger, institutioner og enkeltpersoner, der ønsker at understøtte fejringen af slottet og byen i jubilæumsåret 2018.

Aktiviteterne kan foregå i hele 2018, men skal koordineres med den centrale eventkoordination og eventplanlægningen på Koldinghus.

Aktiviteterne understøtter primært de kulturpolitiske fokusområder ”KulturKolding – et fælles løft” og ”Borgeren som medskaber”.

For at søge puljen, skal du kunne opfylde nedenstående kriterier:

  • Tilskud/underskudsgaranti gives til arrangementer og initiativer, der understøtter fortællingen om udviklingen af Kolding by og slot og medvirker til en øget synlighed og branding af Kolding Kommune i jubilæumsåret. Understøttelsen af fortællingen fortolkes bredt, og arrangementerne kan både være af musisk, kulturhistorisk, designmæssig, litterær, kunstnerisk eller scenekunstnerisk karakter.
  • Der lægges vægt på, at arrangementet/initiativet vil medvirke til en branding af såvel Koldinghus, Kolding by og Kolding Kommune – både lokalt og nationalt.
  • Der lægges derudover vægt på, at aktiviteterne bliver skabt i et samarbejde mellem flere aktører.
  • Der forventes som minimum en selvfinansiering på 50 %. Selvfinansiering er udover den økonomiske del f.eks. brugt arbejdstid, kørsel, produktion, entreindtægter, salgsindtægter m.v.
  • Der skal være offentlig adgang til arrangementet, hvortil der kan kræves entre.

Arrangørerne skal efterfølgende indsende regnskab for arrangementet. Såfremt arrangementet har udvist et overskud, returneres tilskuddet – eller den del af det, der modsvarer overskuddets størrelse.

Ansøgningsfristen for at søge puljen er 15. september. Du søger puljen ved at udfylde vores ansøgningsskema. Det finder du i fakta boksen til venstre.

Ansøger får svar på deres ansøgning ved udgangen af oktober.

For at sikre sammenhæng i alle aktiviteter i jubilæumsåret er der etableret en fagjury, der indstiller tildeling af støtte til Kulturudvalget, der træffer den endelige afgørelse.

Fagjuryen består af: Direktør for Koldinghus, Thomas Thulstrup, Chef for Design, Kommunikation og Event, Lars Svoger og Kulturchef, Lisbet H. Lambert.

Hvis du har brug for vejledning eller yderligere informationer er du velkommen til at kontakte Kulturafdelingen på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller på telefon 79791003.

Artiklen er publiceret 26. juni 2017
Contact our Honeypot department if you are desperate to get blacklisted. Sincerely Ms. Pots and Mrs. Honey