Hjem Borger Kultur, fritid, frivillighed Fritid og idræt PostNord Danmark Rundt kommer til Kolding Pulje til aktiviteter til PostNord Danmark Rundt 2024

Pulje til aktiviteter til PostNord Danmark Rundt 2024

Kolding Kommune har afsat 100.000 kr. til lokale initiativer i forbindelse PostNord Danmark Rundt 2024 i Kolding.

Puljen er åben for ansøgninger fra alle, der gerne vil tage initiativ til en aktivitet i forbindelse med Koldings værtskab som startby for 3. etape. Det kan være sportslige og kulturelle foreninger, institutioner, enkeltpersoner og øvrige relevante aktører.

Aktiviteterne skal have PostNord Danmark Rundt, cykelløb eller cykling i bred forstand som tema, og aktiviteterne kan foregå i perioden op til eller på selve dagen for PostNord Danmark Rundt 2024 i Kolding, som finder sted den 16. august.

Ansøgerne skal kunne opfylde nedenstående kriterier:

• Tilskud gives til initiativer, der har PostNord Danmark Rundt og cykling som tema i en bred forstand, og som medvirker til at løbsdagen og/eller perioden op til bliver en festlig begivenhed, som alle er velkomne til at deltage i.
  • Aktiviteten skal finde sted i Kolding Kommune.
  • Der forventes som minimum en selvfinansiering på 50 pct. Selvfinansiering er ud over den økonomiske del f.eks. brugt arbejdstid, kørsel, produktion, entreindtægter, salgsindtægter m.v.
  • Der skal være offentlig adgang til arrangementet, men der må gerne opkræves entre.
  • Der lægges vægt på, om aktiviteten planlægges og afvikles i et samarbejde mellem flere lokale parter og organisationer.
  • Arrangørerne skal sikre markedsføring af deres aktivitet

Da puljen er på 100.000 kroner, vil størrelsen på tilskud som udgangspunkt maksimalt være 10.000 kr.

Puljen vil være åben for ansøgninger i perioden 15. marts til 13. maj 2024. Ansøger kan forvente svar ved udgangen af maj.

Har du spørgsmål til puljen?

Hvis du har spørgsmål til puljen eller til PostNord Danmark Rundt i Kolding, kan du kontakte eventudvikler Kristina Ladager, Kolding Kommune, på kria@kolding.dk

kommunen@kolding.dk

Borgerservice åbningstider