Skip til hoved indholdet

Storm

Væltet træ i stormen.

Hvis kommunens service og drift er påvirket, informerer vi løbende på kommunens Facebook. Alle kan se, hvad der står på vores side. Du behøver altså ikke selv at have en Facebook-profil for at kunne læse kommunens opslag. De vigtigste informationer bringes også her på hjemmesiden.

Sådan gør du før, under og efter stormen

Som husejer har du selv ansvaret for at beskytte din ejendom ved storm. Forsikringsoplysningen har samlet nogle gode råd til, hvad du kan gøre før, under og efter stormen for at beskytte dit hus.

Forebyg stormskader (Forsikringsoplysningen)

Hvis du er i tvivl om, hvad du skal gøre, så spørg dit forsikringsselskab. Mange har telefonbetjent døgnservice.

Når det blæser kraftigt, anbefaler Redux, at du låser låget på din affaldsbeholder og stiller den i læ.

Kontakt

Hvis du akut har brug for politi, brandvæsen eller ambulance, skal du ringe 112. Hvis henvendelsen ikke er akut, kan du kontakte politiet på 114.

Opdager du f.eks. et væltet træ, som påvirker trafikken, kan du ringe til vagtcentralen hos TrekantBrand på 75 53 10 34. 

Hvis der er tale om ikke-akutte problemer, er du altid velkommen til at give kommunen besked via funktionen Giv et praj, som vi tjekker alle hverdage i almindelig arbejdstid. Det kan f.eks. dreje sig om væltede træer på kommunale arealer, der ikke udgør nogen akut trussel mod trafik og mennesker.

Hold øje med vejrudsigten

Du kan bl.a. holde dig opdateret om vejrudsigten for Kolding på DMI.

Er du nervøs for oversvømmelse, kan du også holde øje med vandstanden hos DMI. Vandstand og prognose er baseret på målinger i Kolding Havn. Herudover kan du via vores digitale vandstandsmålere se, hvor højt vandet står forskellige steder i kommunen, og du kan se, hvordan vandstanden har udviklet sig - Se hvor højt vandet står.

Telefon: 79 79 79 79
kommunen@kolding.dk

Genveje