Skip til hoved indholdet

Klagevejledning

Pige der vender tommeltotten ned

Der kan være tilfælde, hvor du ikke er tilfreds med den behandling, du har fået af Tandplejen. Her på siden kan du læse, hvordan du skal forholde dig, hvis du ønsker at klage.

Hvis du er utilfreds med Tandplejens behandling, serviceniveau eller personaleklager, skal du rette henvendelse til Overtandlægen Chris Holm Christensen.

Endelig har du mulighed for at klage til Styrelsen for Patientsikkerhed, som behandler klager over autoriserede sundhedspersoner. Styrelsen for Patientsikkerhed tager stilling til, om der er handlet på korrekt vis i forhold til fagets normer for god behandling.

Læs mere om hvordan du skal forholde dig ved en klage

Hvis du har oplevet en ikke tilfredsstillende behandling i Tandplejen, opfordres du i første omgang til at tage en snak med personalet eller ledelsen i den afdeling, hvor du har modtaget behandlingen. På samme måde opfordrer vi til, at problemer og tvivlsspørgsmål tages op med det involverede personale undervejs.
Derved kan du hjælpe os til at tilrettelægge og tilbyde den bedst mulige sundhedsfaglige behandling i Kolding Kommune.

Som patient i kommunalt regi har du mulighed for at klage over det kommunale serviceniveau, personalets optræden og over den sundhedsfaglige behandling/vejledning.

Klager over Tandplejens serviceniveau eller personaleklager rettes til:

Overtandlægen Chris Holm Christensen

Telefon nummer: 79 79 69 00

Mail: Send sikkert til Tandplejen via Digital Post

Klager over en sundhedsfaglig ydelse rettes til Styrelsen for Patientsikkerhed. Styrelsen er én samlet indgang for patienter og deres pårørende, som ønsker at klage over en sundhedsfaglig behandling/vejledning i det danske sundhedsvæsen. En klage til styrelsen kan dog aldrig udløse en erstatning.

Styrelsen for Patientsikkerhed

Islandsbrygge 67

2300 København S

Telefon nummer: 72 22 74 00

Se Styrelsen for Patientsikkerheds hjemmeside for flere kontaktoplysninger

www.stps.dk


Klager over en sundhedsfaglig ydelse

Har du brug for generel information om dine rettigheder som patient eller dine muligheder for at klage, kan du få hjælp hos en patientvejleder på Region Syddanmarks Patientkontor. En patientvejleder kan også hjælpe dig med at udforme en klage. Patientvejlederne kan træffes på telefonnr. 76 63 14 90.

Klager over serviceniveau eller personale

I Kolding Kommune har vi en borgerrådgiver, som bl.a. kan hjælpe dig, hvis du vil klage over personalets optræden, kommunens sagsbehandlingstid m.m.

Erstatning

Hvis du har fået en skade på grund af komplikationer, fejl eller mangler i behandlingen, kan du søge erstatning. Dette kan du gøre ved at henvende dig til Patienterstatningen.

Patienterstatningen

Kalvebod Brygge 45

1560 København V

Telefon nummer: 33 12 43 43

Se patienterstatningens hjemmeside for flere kontaktoplysninger

www.patienterstatningen.dk

Utilsigtet hændelse

En utilsigtet hændelse er en hændelse eller fejl i forbindelse med sundhedsfaglig virksomhed, som ikke skyldes borgerens sygdom, og hvor borgeren risikerer at blive skadet eller er blevet skadet. Rapporteringerne er ikke sanktionerende men bruges til læring og forebyggelse, så sundhedsvæsnet kan blive endnu bedre til at give en god og tryg behandling og pleje.

Børne- og Ungdomstandplejen

Tandplejens klinikker

Bramdrupdam klinikken
Møllegårdsvej 1
6000 Kolding

Riis Toft klinikken
Riis Toft 12A
6000 Kolding

Vamdrup klinikken
Herredsvej 54
6580 Vamdrup

Tandreguleringen og Voksentandplejen

Sygehusvej 6
6000 Kolding


Telefon: 79 79 79 79
kommunen@kolding.dk

Genveje