Hjem Borger Familier og børn Børn med særlige behov Familie og Forebyggelse Åben anonym rådgivning til unge

Åben anonym rådgivning til unge

Familie og Forebyggelse tilbyder anonym rådgivning og vejledning til unge, forældre eller andre i deres netværk.

Rådgivningen er anonym, hvilket betyder, at der ikke bliver oprettet en sag i ens navn og cpr nummer, og at man kun behøver dele de oplysninger om sig selv, som man ønsker.
Det betyder også, at man ikke kan få bevilget økonomisk hjælp i Den Åbne Anonyme Rådgivning, men man kan få hjælp til, hvor man skal henvende sig, hvis man har behov for at søge noget om dette.

I åben anonym rådgivning kan man blive tilbudt tre-fem samtaler med den ungekonsulent, der har rådighedsvagten, når man henvender sig.

I tidsrummet mandag til fredag mellem 9:00 og 14:00 er det muligt at tale med en ungekonsulent enten personligt, telefonisk eller via mail. Det er også muligt at træffe aftale om at mødes på et tidspunkt, der passer bedre ind i forhold til skole/arbejde.

Det er også via den Åbne Anonyme Rådgivning, at Familie og Forebyggelses medarbejdere deltager som repræsentanter for Kolding Kommune i afhøringer ved Politiet af unge under 18 år.

Familie og Forebyggelse kan kontaktes på telefon: 7979 2851
Du er også velkommen til at benytte nedenstående formular ved henvendelse:

Alle felter markeret med '*' er påkrævet

kommunen@kolding.dk

Borgerservice åbningstider