Hjem Borger Kultur, fritid, frivillighed Kultur Oplev kulturen i Kolding Kommune Tilmelding til Åbne Atelierdage 2024

Tilmelding til Åbne Atelierdage 2024

Åbne Atelierdage finder i år sted i weekenden den 26. - 27. oktober 2024. Tilmeldingen er åben NU og frem til den 15. maj.

For at deltage i Åbne Atelierdage skal du have – eller have adgang til – et atelier, galleri eller udstillingssted i Kolding Kommune, som du kan holde åbent d. 26. - 27. oktober i tidsrummet kl. 10.00 - 17.00.

Alle kunstnere, kunsthåndværkere og designere med tilknytning til et atelier/udstillingssted i Kolding Kommune – professionelle såvel som amatører – kan deltage i Åbne Atelierdage.

Tilmeld dig

Du tilmelder dig Åbne Atelierdage 2024 ved at klikke på den grønne bjælke herunder, og udfylde formularen.

Husk at være grundig, når du udfylder formularen. En del af oplysningerne skal bruges til en folder om Åbne Atelierdage, som vi udarbejder. Hver deltager får en side i folderen med et billede af et værk, et portrætbillede af kunstneren, en QR kode der linker til et socialt medie eller en hjemmeside efter eget valg og beskrivelse af deres kunst og kunstneriske arbejdsproces.

Krav til billede af værk til folderen

• Minimum 1500 pixel på den korteste led og 300 dpi. En tommelfingerregel er, at hvis billedet fylder mindre end 1mb (1000kb) så er det med stor sandsynlighed ikke i høj nok opløsning.
  • Hvis du tager billedet med en nyere smartphone, vil det som udgangspunkt være i høj nok opløsning.
  • Vær opmærksom på, at du sender billeder taget med en smartphone i original opløsning. Sender du billedet fra telefonen med mail, vil programmet ofte forsøge at komprimere billedet, så det er vigtigt at du vælger "faktisk/original størrelse" når du sender. Send kun ét billede af gangen. Sender du flere på én gang, er der større sandsynlighed for at de komprimeres automatisk.

Krav til portrætbillede til folderen

• Portrætfoto
  • Fra skuldrene og op
  • Gerne sort/hvid
  • Gerne høj opløsning, så vi har mulighed for at beskære efter behov.

Se hvordan sidste års folder så ud

kommunen@kolding.dk

Borgerservice åbningstider