Smag på sæsonen - bæredygtige opskrifter

Opskrifter med råvarer som er aktuelle for årstiden

Hjem Borger Miljø, natur og klima Bæredygtighed Bæredygtighedshuset Smag på sæsonen - bæredygtige opskrifter

Hvordan skaber vi fremtidens bæredygtige fødevaresystem – fra mark til middagstallerken? Det spørgsmål arbejder Kolding Kommune og Syddansk Universitet med at finde svar på i projektet FOOD 2030, som er støttet af EU.

En vigtig del af projektet er at inspirere Koldings borgere til at spise mere bæredygtigt.

Det handler om at anvende fødevarer i madlavningen med et lavt klimaaftryk og det er fx lokalt producerede fødevarer, der er i sæson.

Herunder finder du opskrifter, hvor der netop er brugt fødevarer, der er aktuelle og kan indsamles i naturen eller købes på grønttorvet og i supermarkederne uden, at de nødvendigvis har skullet transporteres over lange distancer.

kommunen@kolding.dk

Borgerservice åbningstider