Invitation til kombineret trænerkursus - Parasport

Oprettet 26. februar 2024
Idræt for børn med handicap eller særlige behov og workshop: Gymnastik for børn med handicap eller særlige behov.

Har du et parasporthold for børn i din forening, eller kunne du tænke dig at blive instruktør for et parasporthold, så der dette kursus måske noget for dig.

Der er gratis deltagelse for alle idrætsforeninger i Kolding.

Formiddagsprogrammet er en teoretisk og praktisk introduktion i idræt for børn med handicap eller særlige behov på tværs af idrætsgrene. Eftermiddagen er rettet mod børnegymnastik, hvor fx kommende og nuværende gymnastikinstruktører for børn med handicap eller særlige behov deltager i en praktisk workshop om tilpasset gymnastik med og uden redskaber.

Børnegruppen tæller både børn med fysiske handicap, udviklingshandicap og kognitive forstyrrelser (eksempelvis ADHD og autisme).

Kurset arrangeres af Bramdrupdam Gymnastik og Idrætsforening, Kolding Kommune og Parasport Danmark med instruktører fra GymDanmark og Parasport Danmark.

Klubber, der ikke udbyder gymnastik, kan vælge kun at deltage i kursets første del.

Del 1

9:00 – 12:00     Idræt for mennesker med handicap eller særlige behov – primært teoretisk del med lettere praktiske aktiviteter

• Den gode inklusion i foreningsidrætten
  • Kendskab til børn og unge med handicap i relation til idrætten
  • Deltagelse, struktur og kommunikation
  • Tilpasset idræt
  • Erfaringsudveksling og idegenerering hos deltagerne

12:00 – 13:00 Frokost

Del 2

13:00 – 16:00 Gymnastik for børn med handicap eller særlige behov – praktisk workshop, der foregår i hal 2

• Stationstræning i gymnastik
  • Inspiration til brug af rekvisitter og hal
  • Tilpasning af gymnastikaktiviteter
  • Erfaringsudveksling og idegenerering blandt deltagerne

Information om afvikling

Hvornår: 14. april 2024 kl. 09:00 – 16:00

Hvor: Forum Kolding, Bramdrupskovvej 110, 6000 Kolding

Pris: 950 kr. for deltagelse hele dagen inkl. fuld forplejning. 550 kr. for deltagelse om formiddagen inkl. frokost og anretning ved ankomst.

Tilmelding: https://form.jotform.com/parasportdanmark/tilmelding-til-kombineret-kursus

Sidste frist for tilmelding: Den 5. april.