Første uddannede groundsman på Kolding Stadion

Oprettet 11. oktober 2023

Det er en groundsman af højeste kaliber, som går rundt på Kolding Stadion og sørger for hybridbane og træningsbaner. Hele tre flotte 12-taller og højeste udmærkelse blev det nemlig til for Henrik Bramsen, da han efter 3,5 års læretid på Kolding Stadion og Sandmoseskolen i Nordjylland endelig kunne kalde sig uddannet groundsman midt i september.

Henrik Bramsen er Fritid og Idræts faste groundsman på Kolding Stadion, hvor han har været siden 2017. Her har han opbygget en solid erfaring, og til daglig arbejder han intenst på at opretholde den grønne balance på den nye hybridbane, og han har også ansvaret for stadions træningsbaner – et arbejde, han udfører til stor tilfredshed for Kolding IF Fodbold.

Når man uddanner sig som groundsman, er man beslægtet med en greenkeeper på en golfbane. Det er da også golfbaner, Henrik Bramsen tidligere har haft erfaringer med, og som han har kunnet tage med sig i arbejdet med at holde boldbanerne i Kolding Kommune grønne.

At han for 3,5 år siden valgte at melde sig på uddannelsen som groundsman vækker stor respekt hos teamleder for Anlæg og Drift i Kolding Kommune, Karsten Fabrin.

”Der er relativt stor afstand til skolen i Nordjylland, som har betydet tid væk fra familien. Men Henrik er gået ind i det med stort drive, og jeg er meget stolt på hans vegne. Det var en stor oplevelse at se Henriks afsluttende eksamensopgave og overrækkelse af eksamensbeviset på en dag, som var yderst veltilrettelagt fra Sandmoseskolens side,” siger han.