Gå et halv-og helmaraton med Bevæg dig for livet

Oprettet 29. juni 2023
Vandrere på vej gennem en skov.
Det kræver blot et par gode sko og tøj efter vejret at deltage.

For fjerde år i streg kan du gå et halv- eller helmaraton med Bevæg dig for livet. Sidste år var vi 140 deltagere og vi glæder os til at mange flere vil være med. Det kræver blot et par gode sko og tøj efter vejret. Bevæg dig for livet i Kolding Kommune har stort fokus på gang og arbejder for at få så mange som muligt, til at gå og være en del af allerede mange Gå-fællesskaber.

Fordelt over 14 dage afholdes gå-maraton over fire dage sidst i august. Så fat skoene og grib muligheden for at komme med Bevæg dig for livet ud at gå.

Ønsker du at gå et halvmaraton, kan du vælge, om du vil gå 5,275 km ruten alle fire dage eller 10,55 km ruten to af dagene. Vil du gå et maraton, skal du gå 10,55 km. ruten alle fire dage.

Datoerne og lokation for alle fire ture er:

• Mandag den 21. augusts start kl. 17.00. Start- og slutsted Løveroddevej 12, 6092 Sønder Stenderup. Ved Stenderupskovene kan man både opleve natur og strand. Ruten vil føre os langs vandet og ind i skoven. Her er både brede skovveje og små stier.
  • Onsdag den 23. august start kl. 17.00. Start- og slutsted Spejderhuset - Østergårdsvej 10, Hjarup, 6580 Vamdrup. Ruten af lavet af den lokale Kongeåens Marchforening og fører os igennem Fovslet Skov, som er en idyllisk skovperle med voldsted og gravhøje.
  • Tirsdag den 29. august start kl. 17.00. Start- og slutsted Lyshøjskolen, Lyshøj Allé, 6000 Kolding. Vi skal oplevelse både by, skov og vand på denne tur. Ruten vil gå både op, ned og lige ud.
  • Torsdag den 31. august start kl. 17.00. Start- og slutsted i Kolding midtby ved Kolding Hus. Næsten som en tradition slutter vi Gå-maraton af med at gå ad den sorte eller blå Kløversti, som viser Kolding Midtby og dens natur.

Der vil være gå-værter på begge ruter, som sørger for holde styr på bagtroppen. Der vil være mulighed for at få udleveret en rutebeskrivelse.

Ønsker du at gå to ud af fire dage på halvmaratondistancen, bestemmer du selv hvilke to dage, du går. Du behøver ikke beslutte dig nu, for hvilke to dage du deltager. Når du først er tilmeldt, møder du blot op og bliver registreret på dagen.

Deltagerregistrering vil starte 30 min før og derefter vil både ruten på 5,275 km og 10.55 km begynde kl. 17.00.

Tilmeld dig her: Gå Marathon Kolding (dgi.dk)

Gå-eventen arrangeres af Bevæg dig for livet Kolding Kommune.