Hvem skal have Årets Publikumspris?

Oprettet 21. februar 2023

Vil du være med til at bestemme, hvem der skal have Årets Publikumspris i Kolding Kommune, så har du muligheden for at gøre din stemme gældende til årets awardshow, som afholdes af Fritid & Idræt.

Det frivillige foreningsliv hyldes tirsdag 14. marts på Kolding Teater. Her bliver der uddelt priser til forskellige aktører i det koldingensiske idrætsliv, og selvfølgelig er der også en pris til den forening, som er gået nye veje, eller har startet nye aktiviteter.

Udover at opleve et festligt show på Kolding Teater, kan du også være med til at bestemme, hvem der skal vinde Årets Publikumspris, hvis du deltager i afstemningen til awardshowet.

Awardshowet er åbent for alle, det er gratis at deltage, og dørene åbnes 18.30, mens selve showet starter en halv time senere. Der er dog begrænsede pladser, så det er nødvendigt at bestille billetter.

De nominerede er…
Prisen gives til et projekt, en aktivitet eller et initiativ, der er med til at udvikle de folkeoplysende foreninger i Kolding.
Blandt de indstillede initiativer har Sundhed og Fritid i Kolding Kommune nomineret 3 til Årets Publikumspris. De er som følger:

Brændkjær Aktivitetsforening (BAF)
Her er samværet i fokus frem for turneringsidrætten, og fællesskabet foregår i høj grad på tværs af årgange og generationer. Foreningen har 500 medlemmer, og kontingentet er på et absolut minimum, så alle kan være med.
Et af foreningens store hit er ”kæphesteridning”, og det er blandt de mange aktiviteter, som gør BAF til områdets samlingspunkt. Og med plads til forskellighed har foreningen formået at aktivere mange, som ikke passer ind i de traditionelle idrætsforeninger.

Parasportsafdelingen i Bowlingklubben Trekanten
På få år er parasportsafdelingen i bowlingklubben gået fra at være en lille gruppe, som bowlede en enkelt dag om ugen, til adskillige hold, som er på banerne næsten alle ugens dage.
Bowlingen og samværet er blevet et højdepunkt for spillerne, og de hepper energisk på alle klubbens hold, så de er med til at skabe god stemning i klubben.
Selvom resultaterne ikke er afgørende for spillerne, er nogle af dem blandt Danmarks bedste paraspillere, og to af dem er endda udtaget til at deltage ved Special Olympics World Summer Games i Berlin senere i år.

Tour-samarbejdet mellem cykelklubber
De lokale cykelklubber gik sammen og løftede i flok, da der skulle planlægges og findes flere end 200 officials til at sikre Tour de France-ruten gennem kommunen i sommers. Fra klubberne stod 7 sektorledere klar til at guide de frivillige officials gennem dagen.
Oplevelsen skabte nye netværk og en platform, så de lokale cykelklubber i fremtiden kan byde ind på samarbejder på kryds og tværs.
De deltagende cykelklubber var Kolding Bicycle Club, MTB Kolding, MTB 6000, Sydbyens Cykelklub Kolding, Christiansfeld Cykel-motion samt Aller Cykel Motion.

Vil du være med?
Vinderen har du mulighed for at være med til at vælge til awardshowet tirsdag den 14. marts.
Det er gratis at deltage i showet, men da der er begrænsede pladser, er det nødvendigt at bestille billetter.
Det gør du på www.kolding.dk/award