Nu åbner Træningscontainerne langs Åstien

Oprettet 18. september 2023

De mange studerende i Kolding Kommune kan fra studiestart i år nyde godt af et længe efterspurgt tilbud om udendørs træningsfaciliteter. Med en flot donation fra Nordea-fonden har to nye ”træningscontainere” langs Åstien ved Marina Syd nemlig set dagen lys.

De to træningscontainere er en del af projektet ”Stier og spor, hvor du bor”, som Kolding Kommune deltager i. Projektet er et samarbejde mellem DGI og Syddansk Universitet, som, med støtte fra Nordea-fonden, skal undersøge effekten af en række forskellige motionsfremmende tiltag og virkemidler på tværs af syv deltagende kommuner.

Træningscontainerne spiller godt sammen med den indsats, der i forvejen kører i Kolding Kommune omkring ”Super Sund Studieby”, hvor studerende bliver mødt med en lang række af tilbud om fysisk aktivitet på meget forskellige niveauer.

”Der er ingen tvivl om, at realiseringen af projektet vækker glæde blandt de studerende og andre interesserede borgere i Kolding, for med Nordea-fondens støtte har vi nu mulighed for at tilbyde et udendørs træningskoncept, som de studerende fra Campus Kolding selv har været med til at udvikle på nogle af vores workshops. Træningsudstyret i containerne er også udvalgt i tæt samarbejde med de studerende,” fortæller kommunens projektleder Anette Hvidtfeldt.

Adgang for alle
Træningscontainerne er ikke kun forbeholdt studerende. Alle interesserede kan få adgang til træningscontainernes udstyr og faciliteter ved at bestille en personlig kode, der efterfølgende skal indtastes i en digital hængelås.

”Kolding er en stor studieby, og med Nordea-fondens hjælp kan vi nu give de studerende muligheden for at træne sammen i det fri, tæt på Campus Kolding. Det understreger, at vi som kommune ønsker, og arbejder på, at skabe et fantastisk campus-miljø, der netop engagerer og motiverer de studerende til at bruge naturen mere og mødes i nye fællesskaber på tværs af uddannelser – og ikke mindst, at de studerende, på lige fod med byens øvrige borgere, føler sig velkomne i byen,” siger Birgitte Kragh, formand for Sundheds- og Fritidsudvalget i Kolding Kommune.

Yderligere informationer
Den officielle åbning er 22. september 2023 kl. 15.00

Læs mere eller tilmeld dig på https://www.kolding.dk/container

Kontaktperson: Projektleder Anette Hvidtfeldt 79 79 49 44 / 23 83 61 29 eller anhvi@kolding.dk