Ny formand for Parasportrådet er på plads

Oprettet 13. november 2023
Bent Bruun, formand for Parasportrådet i Kolding Kommune. Privatfoto.

I april 2023 konstitueredes Parasportrådet i Kolding Kommune – dog uden at have en formand på plads.
Nu er det lykkes at finde en formand for rådet, og på mødet i Parasportrådet den 30. oktober blev Bent Bruun valgt som formand.

Bent Bruun har været selvstændig erhvervsdrivende gennem 35 år – i dag arbejder han primært med bestyrelsesarbejde i flere erhvervsbestyrelser, fonde og ejendomme. Han har gennem årene været meget aktiv og haft foreningsrelationer på forskellige niveauer bl.a. i Det Danske Spejderkorps, Kræftens Bekæmpelse, Cykling Uden Alder, Kolding Golf Club, Brændkjærhallen og Brændkjærhallens Venner.

”Jeg har kendt Bent gennem en lang årrække som en innovativ erhvervs- og foreningsmand, og jeg glæder mig over, at han sagt ja til posten som formand for Parasportrådet. Jeg er sikker på, at han har både erfaring og nye samarbejder at bidrage med,” siger Birgitte Kragh, næstformand i Parasportrådet og Formand for Sundhed og Fritid.

Ny Parasportpulje til aktiviteter
Selv om den nye formand - ifølge ham selv - endnu ikke har et fuldt overblik over området, siger han:
”Jeg synes virkelig, at det her er en god sag, og der er så mange kompetente medlemmer af Parasportrådet, så jeg er sikker på, at vi sammen kan bidrage til en positiv udvikling af parasportområdet i Kolding. Jeg synes, der er mange spændende udviklingsmuligheder for det her område, og vi kan helt sikkert gøre en forskel for mennesker med handicap i vores kommune.”

Med budgetforliget får Parasportrådet en ny pulje på kr. 100.000 om året til parasportaktiviteter de næste 4 år, og den nye formand står klar til at uddele midler til nye initiativer:
”Jeg håber, at foreningerne i Kolding vil tage godt imod den nye Parasportpulje, så vi kan få mulighed for at støtte en masse nye aktiviteter på parasportområdet”, siger Bent Bruun.

Fakta
Parasportsrådet arbejder for at forbedre vilkårene for parasport i Kolding Kommune ved at skabe større fokus på inklusion mellem almenidrætten og parasporten – idræt på lige vilkår. Gennem Kolding Kommunes vision for Bevæg dig for livet og for Fritids- og Idrætspolitikken – Aktive fællesskaber gennem hele livet – arbejder rådet for at styrke mulighederne for, at alle kan deltage i aktiviteter, foreningsliv og indgå i meningsfulde fællesskaber.

Parasportpuljen vil fra årsskiftet kunne søges gennem Kolding Kommunes foreningsportal ligesom de øvrige puljer på fritidsområdet.

Kontakt
Lykke Marianne Guldbrandt, Projektleder Parasport i Kolding Kommune, lykgu@kolding.dk / 7979 7129 - 2963 7333